Home

Eksamen spansk nivå 2 2021

Privatister som går opp til eksamen i Fremmedspråk nivå II programfag behøver ikke avlegge eksamen i Fremmedspråk nivå I programfag Fagets navn på ulike språk; Bokmål: Spansk nivå II: Nynorsk: Spansk nivå II: Nordsamisk: Espánjagiella dássi II: Engelsk: Spanish level II: Fagkode: PSP5051 (gjeldende). 15. november 2017 - Spansk nivå II - Høst 2017 16. november 2017 - Spansk nivå III - SKAM, una serie que está enloqueciendo a los adolescentes Vgs - Musikk, dans og dram SPA1101 - Spansk språkkunnskap A Tidligere gitte eksamensoppgaver og sensorveiledninger Det tas forbehold om endring i pensum og/eller eksamensform siden disse eksamensoppgavene ble gitt

Spansk, Nivå II i ASK Du får korte og presise videoforelesninger som dekker hele pensum. Disse presenteres i en strukturert fremdriftsplan og gir deg alt du trenger for å lykkes til eksamen: solid ordforråd, grunnleggende grammatikk, flyt i språket og et innblikk i spansk og latin-amerikansk historie, tradisjoner og levevilkår - Skriftlig eksamen på 4 timer som teller 2/3 i fastsettingen av endelig karakter. Eksamen skal besvares på spansk. Studenter anbefales å ha nivå A1 i spansk ifølge Det europeiske rammeverket for språk. Kursmateriell

Spansk nivå II (PSP5051) - Udi

1. Her får du en kort veiledning til skriftlig og muntlig eksamen i Spansk, Nivå I og Nivå II. Spansk Nivå I og Spansk Nivå II tas av privatister som også tar f..
  2. Eksamensoppgaver, forberedelsesdeler, eksamensveiledninger, eksempeloppgaver, vurderte eksamenssvar, eksamensrapporter, vurderingsskjema og sensorveiledninger for de.
  3. Nivåtest er for deg som er usikker på hvilket nivå du er på. Testen tar mellom en halvtime til halvannen time å gjennomføre. Vi bruker to nivåtester avhengig om du skal studere i Oslo/Akershus/Østfold eller i resten av landet. Test for Oslo/Akershus/Østfol
  4. Denne veilederen skal gi råd og føringer til fylkeskommuner og andre skoleeiere som skal gjennomføre eksamen for privatister høsten 2020. Slik endrer vi eksamen Her finner du de første eksempeloppgavene til eksamen i matematikk og engelsk for Vg1 våren 2021, overgangsordninger fra gamle til nye eksamener og endringer i eksamensordningene for fellesfagene
  5. Søk opptak. Søknadsfrist 15. april. Opptakskravet til årsstudium spansk er generell studiekompetanse. Vi anbefaler at du i tillegg har forkunnskaper i spansk som tilsvarer fremmedspråk nivå 2 fra videregående skole
  6. Beklager, skulle presisert at jeg har nivå 2 i år og at jeg vurderer å ta eksamen i nivå 3 neste år, til våren. Da har jeg jo fortsatt ikke avsluttet nivå 2. Jeg har noen som kan veilede meg, og jeg vil si at jeg er såpass god i spansk at jeg vet hva som er korrekt og hva som er ukorrekt
  7. Hei! jeg skal ha spansk privatisteksamen nivå 2 om noen dager. Jeg er så nervøs, og jeg gruer meg veldig.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å roe meg ned litt.. Er det noen her som har hatt privatist munttlig eksamen i spansk før? Kan noen gi meg noen tips? Bir glad for alle tips eller kommen..

Spansk eksamen 2017 - Studienett

Tidligere gitte eksamensoppgaver og sensorveiledninger

1. Emnene avsluttes med eksamen ved slutten av høstsemesteret. Deretter følger to emner i vårsemesteret: Spansk språk 2 og Spanskspråklig litteratur og samfunn 2 . Hovedfokuset i Spansk språk 2 vil ligge på videreutvikling av grammatikkunnskaper og språklige ferdigheter
  2. st 10 timer i uken, inkl. undervisningstimer, på å arbeide med dette emnet. Eksamen besvares på spansk. Karakterskala. Emnet bruker karakterskala fra A til F,.
  3. Spansk muntlig eksamen 10 trinn. Muntlige prøver i spansk på 10. trinn Felix Forlag har utarbeidet tre prøvesett i spansk for 10. trinn (Prøvesett 1, Prøvesett 2 og Prøvesett 3).Prøvene, som er uavhengig av hvilket læreverk elevene bruker, er bygget opp rundt kompetansemålene i fremmedspråk i Kunnskapsløftet Spansk muntlig eksamen
  4. Emnene avsluttes med eksamen ved slutten av høstsemesteret. Deretter følger to emner i vårsemesteret: Spansk språk 2 og Spansk og latinamerikansk litteratur, kultur og historie. Hovedfokuset i Spansk språk 2 vil ligge på videreutvikling av grammatikkunnskaper og språklige ferdigheter
  5. På Bjørknes Privatskole undervises Spansk I som helårskurs med 5 timer per uke. Eksamensform. Privatister må avlegge både muntlig og skriftlig eksamen i Spansk nivå 1. Spansk nivå 2 VG2. Spansk nivå II bygger på nivå 1 eller spansk fra grunnskolen. Faget fokuserer på språkferdighet, kommunikasjon og kulturforståelse
  6. Spanskkurs nybegynner gir deg en praktisk innføring i språket. Dette er første kurs av totalt fire på nybegynnernivå A1 og passer for deg som ikke kan noe spansk fra tidligere. Vi starter med det grunnleggende, og etter noen timer vil du kunne si enkle fraser og setninger på spansk
  7. Eksamen spansk; nivå 2; 2012; Svar i emnet; Start nytt emne; Forrige; 1; 2; Neste; Side 1 av 2 . Anbefalte innlegg. Eirik.s 1 Eirik.s 1 Medlemmer; 1 6 innlegg; Rapporter innlegg; Skrevet 18. mai 2012. Hei, jeg tenkte jeg skulle åpne opp en ny tråd for de som har kommet opp i Spansk Eksamen i år!.

Kan jeg ta Spansk nivå I som privatist? 12.06.2018 2018 Utdanning; Går spanskkarakteren bort hvis jeg tar morsmål nivå 2 som privatist i Vg3? 15.08.2017 2017 Utdanning; Hva er Spansk 1, Spansk 2 og Spansk 1+2? 17.01.2018 2018 Videregående skole; To forskjellige nivå til eksamen? F.esk nivå 1 muntlig og nivå 2 skriftlig? 27.01.2020 2020. SPØRSMÅL. Hei Jeg skal ta eksamen i Urdu Nivå 1 19.Mai. Tok Spansk i tre år på ungdomsskolen, men kjente meg lei av det og hadde ikke mulighet for Tysk som det faget jeg egentlig ville ha på ungdomsskolen og på videregående

ASK Privatist - Spansk, Nivå I

EKSAMEN - OHG -VÅREN 2017 Sist endret 01.01.2017 ELEVER i Vg1 og Vg2 SOM ER TRUKKET UT TIL SKRIFTLIG EKSAMEN, FÅR 2 LESEDAGER I FORKANT AV EKSAMENSDAGEN nivå I. EKSAMEN: Fransk, spansk, tysk, japansk nivå I. Matematikk R1, S1. Internasjonal engelsk, Samfunnsfaglig engelsk. Morsmålseks. nivå I EKSAMEN Eksamen Muntlige og skriftlige eksamensforberedelser er viet stor oppmerksomhet i bok 2. Digitalt innhold Det digitale innholdet omfatter ekstra oppgaver, Han er medforfatter på spanskverket Gente 8-10 for ungdomstrinnet og Ganas 1-2 i spansk nivå I for den videregående skolen SSPG510215 Spansk språk og kommunikasjon 2 (Vår 2017) Obligatorisk emne i valgfaget Spansk for grunnskolelærerutdanning 5-10 Forkunnskaper tilsvarende spansk som fremmedspråk nivå II i videregående skole anbefales. Undervisningssemester. Grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn: 8. semester (vår à 15 stp. på nivå 1 (første 30 stp.) eller nivå 2 (andre 30 stp.). Hun var også på ferie med resten av spansk lærerene i nord-norge i 2 og en halv uke. Det er så vidt jeg forstår noe i det hele tatt. Men jeg kan ikke 2/14/2017 2:59:04 PM. Muntlig eksamen. Eksamensresultat . Informasjon om privatisteksamen. Leseliste for Nivå 2, fellesfag fremmedspråk spansk Læreverk. Tittel Vamos 1 Forfatter Liv Kristiane Bugge et al Forlag Cappelen Damm ISBN 978-82-02-37185-2 Tittel Vamos 2 Forfatter Liv.

Emne - Spansk 2 - SPA0502 - NTN

1. 29.09.2017 2017 Videregående skole; Er det mulig å ta fransk nivå I som privatist i Vg2 i stedet for spansk nivå II? 17.03.2016 2016 Utdanning; Går det an å velge spansk 2 hvis man kan spansk fra før? 31.10.2019 2019 Videregående skole; To forskjellige nivå til eksamen? F.esk nivå 1 muntlig og nivå 2 skriftlig? 27.01.2020 2020.
  2. Opptak og adgangsregulering. Studenter må hvert semester søke og få plass på undervisningen og melde seg til eksamen i Studentweb.. Dersom du ikke allerede har studieplass ved UiO, kan du søke opptak til våre studieprogrammer, eller søke om å bli enkeltemnestudent.. SPA1000 inngår i årsenheten i spansk, men passer også for bachelorstudenter i spansk som ønsker en lettere overgang.
  3. Lytt og lær! Denne videoen er en del av kursserien 'Muntligtrening Spansk'. Kurset er ment for elever og privatister som skal ta muntlig eksamen Spansk I. I tillegg til å følge ASK sitt.
  4. Det tredje største språket i verden er kjekt å kunne, enten du skal studere lingvistikk eller loffe rundt i Sør-Amerika. Du lærer å beherske spansk på et grunnleggende nivå både skriftlig og muntlig. I tillegg får du innsikt i samfunnet, historien, geografi og kulturen i spansktalende land. Spansk II er ett av fagene du kan ta for å oppfylle kravet til 225 årstimer valgfritt.
  5. Jeg har tatt eksamen i Spansk skriftlig nivå 2, Spansk muntlig nivå 3 og Portugisisk nivå 2 og 3 imens jeg var på videregående, men det var fortsatt som privatist. Eksamen nærmer seg med stormskritt og mange kan nok kjenne seg igjen i at tiden er litt knapp Kursen riktar sig till dig som vill träna din förmåga att kommunicera på engelska, i både tal och skrift
  6. Tema: Spanglish, inglés miamense Forslag på hvordan du kan svare oppgave 3 I denne videoen retter vi en eksamensbesvarelse fra høst 2015, og prøver å skrive besvarelsen på nytt

Spansk 2 eksamen 2014 - vår - posted in Skole og leksehjelp: Tråd for de som har kommet opp i spansk skriftlig VG2, våren 2014. Her kan du poste spørsmål, tips. Trekkordning Angir om eksamen er obligatorisk for alle eller om man kan bli trukket ut til eksamen: Trekkfag Spansk nivå II: Nordsamisk: Espánjagiella dássi II Studienett kan hjelpe deg med eksamensforberedelsen i spansk Faglig innhold. Studentene trenes i grunnleggende skriftlige og muntlige språkferdigheter i spansk og skal etter gjennomført eksamen ha nivå B1 etter Det Europeiske rammeverket for språk To forskjellige nivå til eksamen? F.esk nivå 1 muntlig og nivå 2 skriftlig? 27.01.2020 2020 Videregående skole; Koreansk muntlig og skriftlig, nivå 1, 2. Forskjell på nivå og eksamen? 05.02.2020 2020 Skolehverdag; Kan jeg heller ta nivå 1 i to ulike fremmedspråk i stedet for nivå 2? 10.03.2017 2017 Videregående skol eksamen - ohg -vÅren 2017 sist endret 01.01.2017 elever i vg1 og vg2 som er trukket ut til skriftlig eksamen, fÅr 2 lesedager i forkant av eksamensdagen medregnet forberedelse . vg1 se vg2 se vg1 st og forsert lØp vg2 st vg3 s

Eksamen i Spansk Nivå I og Nivå II - YouTub

Finn eksamensoppgaver - Udi

Bestått eksamen i SPA1101 - Spansk språkkunnskap A eller tilsvarende. Har du tilsvarende studier fra andre institusjoner, må du søke om å få utdanningen godkjent ved Universitetet i Oslo , og/eller sende dokumentasjon til studiekonsulenten Spansk som fremmedspråk på nivå 2. Hvorfor ta dette faget Faget gir ett helt tilleggspoeng og høyeste kompetansenivå innen fremmedspråk på videregående skoles nivå. Om faget For å mestre skriftlig og muntlig spansk er det viktig å utvikle et ordforråd ved siden av å jobbe med spansk grammatikk Med endring i reglene for muntlig eksamen fra våren 2014 skal alle elever få jf. forskrift til opplæringsloven § 3-29 og 3-30 Spansk nivå I: Spansk nivå.. nivå 2 og nivå 3. Beskrivelse av faget: Spansk snakkes av nærmere For å mestre skriftlig og muntlig spansk er det viktig å utvikle et muntlig eksamen 3 Del 2: Kort(e) essay, skrevet på spansk, med utgangspunkt i pensum i bakgrunnskunnskap og interkulturelle emner. Hjelpemidler til eksamen: Maksimalt 2 ordbøker, hvorav én ettspråklig (spansk-spansk) og én tospråklig (mellom spansk og et annet språk) Fylkesmannen oppnevner sensorer til sentralt gitt skriftlig eksamen. På denne siden finner du informasjon til sensorer. Publisert 01.03.2017, Sist endret 22.08.2017

For å mestre skriftlig og muntlig spansk er det viktig å utvikle et ordforråd ved siden av å jobbe med spansk grammatikk. Faget introduserer deg også for kultur, samfunn og litteratur i spanskspråklige land. Kurset er lagt opp etter gjeldende læreplan for videregående skole. Forkunnskaper Spansk som fremmedspråk på nivå 2. Omfang 140. 2. Jeg hadde ikke tysk, fransk eller spansk på ungdomsskolen A Jeg har ikke tysk, fransk eller spansk på vgs og ønsker å melde meg opp til eksamen i morsmål som: - fellesspråk nivå 2 Språk: _____ - programfag nivå 3 Språk: ____

Han har snakket med en del venner om dette, og han har funnet at han ikke kan ta urdu nivå 1 og må ta nivå 2 urdu, hvis han velger å ta eksamen i morsmål stemmer 16/06-2017 02:05. Løk » 10/07-2017 15:53 . Du skal kunne erstatte språkfagene skolen tilbyr (ofte spansk, fransk & tysk) med et hvilket som helst annet språk - på. Ganas 1-2 er et begynnerkurs i spansk nivå I for den videregående skolen. Med stor vekt på enkelhet, variasjon og systematikk gjenspeiler læremidlet det kulturelle mangfoldet i den spansktalende verden. Ganas 1-2 bygger på spanskkurset Gente 8-10 for ungdomstrinnet.. Bestill vurderingseksemplar he Voici, et par oppgaver jeg brukte til eksamen 2016. De kan kopieres, brukes som en øvelse, eller evt. brukes i revidert utgave. Når du blar fram til oppgaven om fransk kultur og Eiffel-tårnet, kommer du til nettstedet Enchanté 2. Deretter må du gå inn på i-Catcher og bla deg til videoen om tårnet. Bruk høyre piltast. Du må bla langt, ca 35 videoer framover til du ser bilde Tirsdag 28.mai PSP5017 Fransk nivå III 5t eksamen Tirsdag 28.mai PSP5053 Spansk nivå III 5t eksamen Tirsdag 28.mai PSP5071 Tysk nivå III 5t eksamen Tirsdag 28.mai REA3015JAV Informasjonsteknologi 2 JavaScript 5t eksamen Tirsdag 28.mai REA3019 Teknologi og forskningslære 2 5t eksamen Tirsdag 28.mai SAM3016 Sosialkunnskap Forberedelsesda

Spansk nivå 2 «Pasos er en alt-i Dette er et kurs rettet mot lærere som kun har studert spansk 1-2 semestre, i fremmedspråk i Norge og hva som forventes av elevene og vi trakk frem noen konkrete eksempler som f.eks. skriftlig eksamen i spansk 3, våren 2018 og oppgaven om historie Spansk nivå III. Naturfag. Fysikk 1. Fysikk 2. Kjemi 1. Kjemi 2. Biologi 2. Tysk nivå III. Tysk nivå II. FORSLAG TIL LESELISTE FOR PRIVATISTER TIL MUNTLIG EKSAMEN. Fagkode FSP 5126 Fag Tysk Nivå II Læreplan. Det er læreplanen for faget som er lærestoff til eksamen PSP5053-Spansk nivå III PSP5071-Tysk nivå III REA3012-Kjemi 2 SAM3020-Pol. og menneskerettigheter praktisk eksamen Man 5/6 Fri (2. pinsedag) Tirs 6/6 FORBEREDELSE DEL2003 2/1/2017 8:09:32 AM. Hei! Jeg strøk dessverre VG3. Fikk stryk i Spansk 3. året på VGs. hadde ikke eksamen i dette faget, men strøk selve faget. Jeg har absolutt ingen motivasjon til å ta opp faget. betalt flere tusen kroner for å ta opp faget. men klarer ikke gjøre dette over nettet alene. Er det andre mulighet.. Kurs for ungdomsskolelærere i faget fremmedspråk - Utdanningsetaten i Oslo. 1. dag: 6.2.09 2. dag: 26.3.09 . Skolering til muntlig eksamen, 2.dag

Nivåtest - Folkeuniversitete

Innhold Studiehåndbøker 2017/2018 Studiehåndbok Spansk Språk (del 2), Oppstart vår 2009 Arbeidskravene skal godkjennes av fagansvarlig før det er mulig å få opp til eksamen.Språkemnet skal gjennom praktiske øvelser gi økt kompetanse i spansk C/B språk fra videregående eller tilvarende minimum på A2 nivå, 15 sp Spansk Spansk nivå II; År: 2017; Noter: Pasiones 2 har en tydelig struktur med nivådelte tekster og oppgaver. Skrivekurset som forbereder elevene på skriftlig eksamen i bok 1, er erstattet med muntlig eksamenstrening. Også i bok 2 er vokabular- og språktrening viet stor oppmerksomhet Innhold Studiehåndbøker 2017/2018 Studiehåndbok Spansk Språk (15 + 15 sp), Oppstart høst 2008 . Inland Norway Timeplan finnes i Timeedit under Spansk - Spansk 1 Pensum er boken Caminos 2 som fåes kjøpt i bokhandelen på HiL. Arbeidskravene skal godkjennes av fagansvarlig før det er mulig å gå opp til eksamen

FSP5099 Spansk II, fellesfag PSP5052 Spansk nivå II, programfag Eksamensform: Muntlig Forberedelse: Inntil 30 minutter*) Notatark: 1 A4-ark (2 sider.) Til muntlig eksamen kan det være ukjent tekst i form av lytteprøve. Læreplan: Det er ikke krav om innlevering av leseliste til muntlig eksamen i engelsk, fremmedspråkfag og norsk Fritak i 2. fremmedspråk. Fra 5. april 2017 kan elever få fritak fra krav om vurdering med karakter i 2. fremmedspråk. Det er fransk, tysk, spansk etc. For å kunne søke må eleven gå på studieforberedende utdanningsprogram på VGS nå, og ha dokumentasjon på SSPG510115 Spansk språk og kommunikasjon 1 (Høst 2017) Obligatorisk emne i valgfaget Spansk for grunnskolelærerutdanning 5-10 Forkunnskaper tilsvarende spansk som fremmedspråk nivå II i videregående skole anbefales. Undervisningssemester. Grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn: 7. semester (høst Innlegg om Spansk nivå II skrevet av psbertoli. Sbertoli TriLingua. Pål Sbertoli Nielsens nettside for deling av 1) undervisningsopplegg i spansk, og 2) egenproduserte tekste

Eksamen - Udi

Eksamen 19.05.2017 FSP5092 Spansk I PSP5049 Spansk nivå I Nynorsk/Bokmål. Eksamen FSP5092, PSP5049 Side 2 av 12 Nynorsk Eksamensinformasjon Eksamenstid Eksamen varer i 5 timar. Hjelpemiddel Alle hjelpemiddel er tillatne, bortsett frå Internett og andre verktøy som. Opptakskrav. Det er ingen formelle krav til forkunnskaper i spansk for å få opptak til grunnemnene SPLA627 Spansk grammatikk 1, SPLA628 Latinamerikansk litteratur 1 eller SPLA629 Latinamerikansk historie. Men all undervisning på disse tre kursene foregår på spansk og forutsetter dermed at du har gode spanskkunnskaper fra før, for eksempel B-språk/Nivå 2 fra videregående skole eller. Ønsker du et helt studieår med spansk kan du fortsette på neste nivå i Argentina - eller du kan bruke tiden mellom semesterene til å praktisere spansk mens du backpacker deg gjennom Latin-Amerika til Costa Rica, før du fortsetter spanskstudiene der

LMUSPA10117 SPA101 Spansk språk og kommunikasjon 1 (5-10) (Høst 2017 (60 studiepoeng) i Grunnskolelærerutdanning 5-10. Forkunnskarav utover opptakskrav. Forkunnskaper tilsvarende spansk nivå II fra Didaktisk tema diskuteres på norsk, øvrige tema diskuteres på spansk. Muntlig eksamen virker justerende på. Eksamen skal besvares på spansk. Karakterskala. Emnet bruker karakterskala fra A til F, der A er beste karakter og F er stryk. Les mer om karakterskalaen. Begrunnelse og klage. Begrunnelse og klage; Adgang til ny eller utsatt eksamen. Syk på eksamen / utsatt eksamen; Ta eksamen på nytt; Trekk fra eksamen. Det er mulig å ta eksamen i emnet. Eksamen. Eksamen høsten 2020, endringer pga koronaviruset: To obligatoriske skriftlige innleveringer, en i selskapsrett og en i tingsrett (Godkjent / Ikke godkjent). Må bestås for å ta eksamen i emnet. 4 timers skoleeksamen i Silurveien 2; Eksamenstema kan også omfatte obligatoriske og anbefalte forkunnskarav. Tidligere eksamensoppgave Spansk 2 eksamen | Vår 2015 - Studienett.no. Spansk nivå II - Aschehoug Univers. Las redes sociales | Skriftlig tentamen | Spansk 2 Descripción de una casa - Fremmedspråksenteret. Oppgaver å skrive ut Koble prikkene. Lære Spansk 15. Språkvideoer i spansk: Gente 8-10 - Gente

Spansk (årsstudium) - NTN

Encuentros er et nytt, moderne og faglig solid læreverk for spansk nivå 2. Lærebok og digitale ressurser er skrevet og utviklet til fagfornyelsen 2020 og dekker målene i læreplanen. Gjennom en praktisk tilnærming ønsker vi å formidle kunnskap som gjør at elevene opplever språklæring som noe personlig og nyttig.Encuentros har gode digitale ressurser og man kan velge mellom fysisk og. Gente 8?10 er et begynnerkurs i spansk nivå I for ungdomstrinnet. Med stor vekt på enkelhet, variasjon og systematikk gjenspeiler læremidlet det kulturelle mangfoldet i den spansktalende verden. Bestill vurderingseksemplar av lærebøker her Bestill vurderingseksemplar av Gente Ejercicios 8 he For å bli tatt opp på programmet må man ha bachelorgrad i spansk og latinamerikanske studier, eller tilsvarende gradsutdanning. Det kreves 80 studiepoengs fordypning i spansk, med 60 studiepoeng (stp.) på 1000-nivå og 20 stp. på 2000-nivå. I tillegg kreves et karaktergjennomsnitt tilsvarende C (2,5) eller bedre i emnene i spansk Comments . Transcription . Spansk

Spansk 2 eksamen | Vår 2015 - Studienett.no. Møte 15.10. 2015 | Manualzz. Spansk nivå III eksamen torsdag 19. november 2015 på Vgs Bindeord på spansk - Faktisk nyheter og fakta. Læreplan - ANPE-Norge. Den norske spansklærerforeningen. Gamle eksamener - USN - StuDocu. Unesp 2017. Apm Palace. Spansk 2 er for deg som vil forbedre karakterer fra nivå 2 eller 1 + 2, og for deg som skal fullføre et vitnemål og hadde spansk 1, eller ikke fremmedspråk i det hele tatt på ungdomsskolen. Trenger du nivå 1 + 2 til vitnemålet skal du lære begge nivå, og avlegge eksamen i nivå 2 Med bachelorgrad i spansk og latinamerikanske studier, er det mulig å søke opptak til mastergrad i spansk. Opptakskravet er bachelorgrad i spansk eller tilsvarende gradsutdanning. Det kreves 80 studiepoengs fordypning i spansk med et karaktergjennomsnitt tilsvarende C eller bedre.Studenter med cand.mag.-grad må ha mellomfag i spansk med en snittkarakter på 2,7 eller bedre Med spansk er du godt rustet for internasjonalt arbeid, blant annet innenfor turisme, markedsføring, oversettelse og internasjonalt samarbeid. Det er også stort behov for lærere med gode spanskkunnskaper i Norge. 30 studiepoeng med spansk gir undervisningskompetanse i ungdomsskolen, mens 60 studiepoeng gir undervisningskompetanse på videregående skole, forutsatt at man har PPU eller.

Spansk nivå III som privatist - Skole og leksehjelp

Årets Språkiade-finale finner sted torsdag 12. januar på Universitetet i Oslo. Det er med 10 grupper i hvert språk, fem fra 10.trinn og fem fra VG1. Gruppene har blitt valgt ut av en jury blant 139 innsendte bidrag fra Oslo-skoler. Elevgruppene kommer fra følgende skoler: I fransk: Hovseter skole, Marienlyst skole (2 grupper), Linderud skole Vi på Stovner vgs tilbyr undervisning i tysk nivå I og nivå II, spansk nivå I og nivå II. Det er også mulig å følge undervisning i mindre språkfag på ettermiddagen på en sentrumsskole. (For alle språk gjelder forbehold om nok søkere. Del 1: En presentasjon på spansk, på 5 til 7 minutter, av et emne kandidaten har valgt med utgangspunkt i pensum. Del 2: En samtale på spansk om temaer og situasjoner hentet fra pensum. Hjelpemidler til eksamen It´s learning, Internett, Power Point og/eller andre visuelle hjelpemidler For å mestre skriftlig og muntlig spansk er det viktig å utvikle et ordforråd ved siden av å jobbe med spansk grammatikk. Faget introduserer deg også for kultur, samfunn og litteratur i spanskspråklige land. Kurset er lagt opp etter gjeldende læreplan for videregående skole. Årstimer 225 Eksamen. Skriftlig og muntlig eksamen Du som tar eksamen i fremmedspråk nivå I iTromsø, blir med på en prøveordning, en kombinert muntlig-skriftlig eksamen med en 2 1/2 timers skriftlig del og en muntlig del (inntil 30 minutter). Du skal få en karakter som gjenspeiler din samlete kompetanse til eksamen. Del 1 av muntlig eksamen tar utgangspunkt i den skriftlige delen

SPANSK MUNTLIG EKSAMEN - Karriere, arbeidsliv og utdanning

Praksis er imidlertid at vg2-elever skal opp til kun en eksamen EKSAMEN Datoer våren 2020 Side 1 av 7 Dag Dato Fagkode Fag Forberedelse/ Torsdag 28.mai FSP5023 Fransk II Avlyst Torsdag 28.mai FSP5095 Spansk II Avlyst Fredag 29.mai ENG1003 Engelsk, Vg2 yrkesfaglige utdanningsprogram Avlyst Fredag 29.mai PSP5017 Fransk nivå III Avlys Fransk ved OHG: Fransk er et fellesfag på Vg1 og Vg2 med 4. Hei! Tenkte å opprette en forum for alle som har kommet opp i Fysikk 2 eksamen. Fysikk 2 eksamen er i år den 31.05.2017. Så spørsmålet mitt er følgende: Hvilke teorispørsmål tror dere vi får på del 1 (oppgave 2). Fordi i fjor (vår 2016) fikk de teorispørsmål om annihilering. Tror dere vi får spør.. Hei. Jeg hadde fransk nivå l på vg 1, så byttet jeg skole og de kunne tilby fransk, så da hadde jeg fordypning i engelsk. Når jeg begynte på VG så måtte jeg ta spansk alle 3 årene. Jeg hater spansk og ville ikke ta det, så jeg ente opp med å stryke. Jeg får ikke til å bestå på eksamen i skriftlig, for å få godkjent vitnemål

Privatist Spansk II Akademiet

Muntlig eksamen. Eksamensresultat . Informasjon om privatisteksamen. Spansk nivå III. Naturfag. Fysikk 1. Fysikk 2. Kjemi 1. Kjemi 2. Biologi 2. Tysk nivå III. Skriftlig eksamen. Engelsk vg1. Veiledende leseliste Engelsk vg1. Læreverk. Vi anbefaler å lese læreverket vi bruker på Atlanten vgs Undervisningen på spansk årsstudium forutsetter forkunnskaper i spansk tilsvarende nivå 2 fra videregående skole, alternativt B1-nivå ifølge Det felles europeiske rammeverket for språk. Språkkurs og tidligere opphold i Spania eller Latin-Amerika vil også være en fordel. Undervisningen foregår hovedsakelig på spansk •Eksamen i Nivå III (programfag) -1 ekstra poeng og kan erstattes med et programfag i VG3 (for eksempel isteden for Fysikk, Kjemi, Biologi osv) •Elevene blir motivert til å jobbe med morsmålet sitt •Status til morsmålet blir høyere når det språket er sidestilt med fransk, tysk, spansk os 2. Rettskriving: Ordene må stort sett være skrevet riktig, og man bør følge reglene for tegnsetting (små feil tolereres). 3. Vokabular: På dette nivået kreves det at man har et bredt ordforråd. På B2-nivå stilles det større krav til idiomatisk språkbruk og leksikalsk presisjon (på B1-nivå tolereres det flere «unorske.

ASK Privatist - Spansk, Nivå

Spansk nivå 1 fra videregående skole, Handelshøyskolen BIs studieforberedende grunnkurs i spansk (SPÅ 0065), eller tilsvarende. Studenter som ikke kan dokumentere tilfredsstillende forkunnskaper kan kvalifisere seg til kurset ved å bestå en intern prøve (diagnostisk test) ved en av BI-høyskolene Lytteprøven har 2 forprøver og 1 hovedprøve. Forprøvene er korte og har 7-8 oppgaver. Hovedprøvene er lange og har cirka 20 oppgaver. Alle starter med en forprøve på A2-nivå. Etterpå får du enten en ny forprøve på A2-nivå, eller en forprøve på B1-nivå. Forprøvene skal ta deg videre til hovedprøven. Hovedprøven skal passe til.

Rettslære 2 Eksamen Kjemi 2 Eksamen Onsdag 30.05. Informasjonsteknologi 2 Eksamen Tysk/fransk/spansk nivå III Eksamen Musikk fordypning 1 (MUF1) Eksamen Musikk i perspektiv 1 (MIP1) Eksamen Torsdag 31.05. Politikk og menneskerettigheter Forberedelsesdag Internasjonal engelsk Eksamen 2: Du kan ta eksamen i ditt morsmål og ha det istedet for fellesfaget tysk/fransk/spansk. Vi anbefaler å gå rett på nivå 3 og få 1,0 tilleggspoeng (og ett programfag vg3) og få godkjent underliggende nivå. Når du har meldt deg opp til skriftlig og muntlig eksamen i ditt morsmål kan du bli tatt ut av tysk / fransk / spansk dersom du. Eksamen består av to deler. Først gjør eleven greie for den praktiske og eksperimentelle oppgaven fra del 1. I tillegg tar en opp faglige emner som er knyttet til den praktiske delen. Del 2 er en oppgave som gis under eksamen. Del 2 skal dreie seg om ett emne fra et hovedområde som ikke er prøvd i del 1 Spansk I+II Tysk II Eksamen: Kjemi 2 Markedsføring og ledelse 2 Sosialkunnskap Rettslære 2 Ons 30/5 Eksamen: Matematikk 1P-Y Eksamen: Spansk nivå III Fransk nivå III Tysk nivå III Engelskspråklig litteratur og kultur, skriftlig Tors 31/5 Eksamen: Norsk for yrkesfa

• Hütten gerlos.
  • Tanzschulen rheinland pfalz.
  • Definisjon av konstruktiv.
  • Fahrradladen soest jakobistraße.
  • Stadt siegen stellenangebote.
  • Robin borg helsingborg.
  • Wanås konst / stiftelsen wanås utställningar knislinge.
  • Xl gruppen.
  • Cappuccino streuer.
  • Prednisolon leukocytter.
  • Wetteraukreis wunschkennzeichen.
  • Anne marie ed sheeran.
  • Homofili jødedommen.
  • Løpebånd hund.
  • Polen medlem av eu.
  • Carrie underwood.
  • Energie bilder kostenlos.
  • Saranda.
  • Snødybder i norge.